Introducció al cinema Alemany

A Alemanya, els germans Skaladanovski van ser una figura molt important per l’inici del cinema.

Max Reindhart, un dels directors de teatre més importants d’aquella època, es va interessar pel cinema i va començar a proposar pel·lícules. Reindhart utilitzava telons amb pintures pictòriques com a decorat per les seves pantomimes; les seves històries eren considerades pantomimes perquè tendia a exagerar molt les accions i a representar-les com si fossin una dansa. El més important de Reindhart era la seva concepció experimental per a fer les pel·lícules.

Amb tot l’interès que s’estava generant per el cinema a Alemanya, va haver-hi la necessitat de crear una productora, la UFA, ja que després de la guerra arribaven pel·lícules influenciades per la guerra d’altres llocs d’Europa on sempre es mostrava Alemanya com a l’enemic i amb la creació de la UFA van voler fer les seves pròpies pel·lícules que tinguessin a veure amb el país, utilitzant mites o relats alemanys i transportant-los a la gran pantalla tenint com a referent les pel·lícules que els arribaven d’altres països com França.

Aquestes pel·lícules que es van començar a fer van formar el moviment de l’expressionisme alemany.